Rob-Berna-Tamara.reismee.nl

Dag 14: donderdag 13 maart 2015: Beijing

Dag 14: donderdag 13 maart 2015

We komen in Beijing aan. We stappen uit en wat een heksenketel, waar is onze gids?
We lopen maar met de stroom mee naar beneden en hopen haar/ hem bij de uitgang te zien.
Na wat zoeken en wachten kwam er een klein chinees vrouwtje aangelopen. Ze zag Tamara met een Tiara Tours enveloppe lopen. En met klein bedoel ik ook klein, ze was zeker anderhalve kop kleiner dan ik, en ik ben niet zo groot. Ze sprak voor haar gevoel heel goed engels in een rap tempo, wat voor ons totaal niet meer verstaanbaar was, dus we liepen maar achter haar aan naar de auto. Ze kwebbelde er flink op los, en wij maar ja zeggen......geen idee wat ze bedoelde. Af en toe kwam er een woord uit die we wel verstonden dus hoopte ee maar dat ze niet de laatste twee dagen onze gids zou zijn.
In ons hotel aangekomen gaf ze aan dat ze ons maandag weer kwam ophalen en dat er een andere gids ons de komende 2 dagen zou begeleiden, gelukkig.....
Vandaag hebben we de middag voor ons zelf, dus we gaan op zoek naar wat te eten en dan een shopping mall. Die hebben we op de heenweg gezien, dus dat willen we gaan doen.
Mc Donald zit in elke stad en land en ook hiet kwamen we er een tegen. Voor een snelle hap dan maar even daar zitten en dan op zoek naar de shopping mall. Waar we intussen al heel goed in waren, lopen, lopen, lopen. Maar geen shopping mall te vinden, dan maar vragen.
De een zei links af, de ander rechts af, nog maar 2 minuten lopen, nog maar 500 meter hiervan daan. We hebben van alles gedaan, maar geen shopping mall te vinden, dan maar terug naar ons hotel, als we die nog kunnen vinden.
Na ongeveer 4 a 5 uurtjes gelopen te hebben, waren we weer terug in ons hotel, neerploffend op ons bed. We hadden het wel weer gehad, even uitpuffen, voor het avond eten zien we dan wel weer.
Na wat ingedut te hebben gingen we opzoek naar een restaurant in de buurt. Echt veel zin hadden we niet meer maar ja eten moet je toch.
Vlakbij was een hotel met een restaurant, daar kunnen we wel terecht. Ons hotel had alleen ontbijt en geen avondeten dus dan maar buiten de deur.
In het restaurant was het niet zo druk en gelukkig had de menu kaart een heleboel plaatjes en engelse tekst. Op de goeie gok maar wat besteld, soep vooraf, dan wat vlees en rijst.
Rijst en wat groente kwam als eerst, heel vlug gevolgd door het vlees en kip wat we hadden besteld. Dat zag er goed uit, wel veel maar goed. Halverwege het eten kwam een grote schaal soep, soort van kippesoep met ei sliertjes. Heel erg lekker maar zoveel, daar konden we ieder wel 3 kommen soep van eten.
Je kan wel zeggen dat we ons buikje rond hadden gegeten en het smaakte allemaal heel goed. Onze eerste avond in Beijing zat er weer op.

Tiara Tours