Rob-Berna-Tamara.reismee.nl

Dag 12: dinsdag 11 maart 2015: Ulaanbataar

Dag 12: dinsdag 11 maart 2015

Eerst nog even ons laatste ontbijt in de ger tent en dan gaan we met de auto naar Ulaanbataar. We brengen eerst Matthijs weg naar een gueshouse. Het lijkt wel een achterafbuurtje, tjee waar komt die jongen nu weer in terecht. Ik hoop dat ons hotel beter is.
Daar aangekomen, hoefden we geen 4 sterren hotel te verwachten. De aankomst hal is piepklein en er is geen lift, we moeten 3 trappen op. Gelukkig werd mijn tas naar boven gebracht, de andere moesten met hun tong op hun tenen de tassen naar boven sjouwen.
Dit keer had Tamara mazzel, ze had een eigen kamer. Alles zag er goed en keurig uit, en nu maar douchen!
Rob eerst, gloeiende gloeiende.....het water werd niet warm.
Tamara en ik ook proberen, nou bij godsgratie hadden we afwisseld warm, koud. Dat werd niet uren onder de warme douche staan, gauw onze haren wassen en er weer uit. Wat een teleurstelling.
Nadat we ons geinstalleerd hadden, gingen we op pad. Met een plattegrond in ons hand moest het wel lukken om de tempel op te gaan zoeken. Het had even geduurd en na een flinke wandeling stonden we bij de tempel. Het was nog een van de laatste tempels die de oorlog tussen Mongolie en Rusland had overleeft, bijna alle tempels waren verwoest. Het was een klein complexje waarin de tempels herbouwd werden. Er woonden niet zoveel monnikken meer maar het kwam wel weer heel langzaam terug.
De tempel was van binnen klein maar er stond een groot staande standbeeld van een boedha in. Er werd veel gedoneerd en door de entree van 4000 tugrets p.p. kwam er weer geld binnen voor de wederopbouw. (Wat ongeveer 2,50 euro was) Wij hadden dus ons steentje bijgedragen.
Tegen de avond kregen we toch wel trek en ja wat moet je dan eten? Laten we maar iets makkelijks eten, pizza.
En ja hoor we kwamen een klein knus pizza tentje tegen met 3 tafels geloof ik, waarvan 1 bezet was met 4 man personeel. We kregen een menu kaart in ons handen en we konden ons eteuitzoeken. Geef ons maar 1 pizza hawai, 2 pizza's met kaas. Nee? Kan dat niet? Hoezo? O, ze kunnen maar 2 pizza's maken. Nou, ok doe dan maar kippestukjes met friet. Wat, ze hebben geen kip. Goh, dan maar alleen friet, is ook goed. Helaas ook geen friet meer, alleen maar 2 pizza's. Dat wordt dan maar delen jongens, kom maar op met de pizza's!
Terwijl we wachtten op de pizza's kwam nog een stel binnen lopen, maar die werden er meteen weer uit gestuurd, ze hadden geen pizza's meer.
De enige pizza's die ze hadden werden voor ons klaargemaakt, en ze smaakten nog goed ook. Het was net een soap, ze hadden echt niks meer. Hun toko was uitverkocht.
We hadden gelukkig genoeg aan onze pizza's en gingen weer terug naar ons hotel om er vroeg in bed te duiken, morgen weer vroeg, 6.30u naar de trein.
Wat een sof, onze slaapkamer kwam uit op het trapportaal, en 's nachts werd er een herrie gemaakt door een dronken mongoolse dame met een man, niet normaal. Rob is zelfs de gang op gegaan op te zeggen dat ze ergens anders herrie moesten maken. Het was inmiddels al half vijf, dus van slapen kwam ook al niet veel van. Dan maar in de trein verder slapen.
Dag Mongolie...

Tiara Tours