Rob-Berna-Tamara.reismee.nl

Dag 7: vrijdag 6 maart Listvyanka

Dag 7: vrijdag 6 maart 2015

Onze lange treinreis zit erop. Wij zijn in Listvyanka aangekomen waar het -19 graden is en 70 km van Irkutsk vandaan, dus we moeten nog een klein uurtje met de auto naar onze eindbestemming.
We slepen onze koffers trap op en af en kunnen hem dan in de auto stoppen. Mathijs een nederlandse reisgenoot uit de trein rijdt ook met ons mee. Hij verblijft in een homestay, bij een gezin thuis. In ons hotel Baikal Terema aangekomen storten we neer op ons bed. We stappen om 3.35u uit de trein en komen om 9.30u in ons hotel aan. Tijdsverschil van 5 uur plus een 1 uurtje rijden.
We kunnen heerlijk douchen en ploffen nog even neer op de zachte comfortabele bedden.
De ogen vallen dicht al is het maar voor een half uurtje, heerlijk....
We gaan de boel verkennen en lopen meteen richting het meer, op zoek naar een geld automaat. We zijn er nu op gekleed. Het is nu al wat later op de dag en het is iets minder koud -12 en naar mate de dag langer wordt gaat de temperatuur weer dalen.
Na een flinke tippel besluiten we maar weer terug te gaan, want we wilden nog wel een hondensleetocht maken. De receptie van ons hotel zou nog even bellen naar het bedrijf die dat organiseert. Helaas we moeten er zelf maar even naar toe lopen want ze kon niets voor ons regelen. Hup gaan we weer de kou in op zoek naar de hondensleetocht
Na een kleine wandeling komen we aan bij de honden en in het engels proberen wij duidelijk te maken dat wij ook een ritje wilden maken, al was het maar een ritje van 10 minuten. Maar helaas zijn we te laat (15.00u). Er zijn al 2 mensen voor ons die een rit gaan maken en daarna gaan ze een rit van 2 dagen voorbereiden. We kunnen dus helaas geen hondensleetocht maken. Dat is een diepe teleurstelling. Het enige wat we nog kunnen doen is foto's en filmpjes maken van wat wij allemaal gaan missen.
We gaan weer terug naar het hotel, Rob en Tamara maken nog een lange wandeling naar een geldautomaat ( die hadden we de eerste keer niet gehaald). Samen zijn ze nog op het grote meer geweest, wat een spannende ervaring was.
Zo, straks lekker eten en volgens mij heerlijk slapen tot morgen.
Rob, Berna en Tamara.

Brigitte

Wat een avontuur met mooie verhalen en mooie foto's!
Nog heel veel plezier! Liefs xxx

Peter en corrie

Wat geweldig allemaal